BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 7 Jun 2009

ORKID LIAR DI HUTAN LIPUR SEKAYU...


Banyaknya orkid liar yang bergantungan di dahan-dahan pokok, tak adalah tinggi sangat duduknya tapi tentunya tak tercapai dek tangan. Kat atas pokok atas kepala aku duduk, terletak cantik orkid liar dengan bunganya kecil berwarna purple . Aku suruh hubby tolong ambilkan tapi tak dilayannya permintaan aku, menyampahlah aku kat hubby hari ni...at last aku kutip sajalah pokok orkid di dahan yang jatuh ke bumi...entah warna apalah orkid liar ni...

5 ulasan:

fzi berkata...

Salam.

Waaa... bestnya cikgu dapat ke Sekayu. Ada orkid hutan lagi yang boleh dibawa balik. Kat kawasan air terjun belah2 hulu selangor ni saya takde jumpa pulak orkid2 hutan ni. Kat sini kalau ada pun dah lama hilang okidnya...hehe... orang terlebih ramai... :)

Timakasih cikgu link kan Seri Orkid...

asnah58 berkata...

Seronok tengok orkid ye kat sarawak pun banya juga orkid hutan terhiburlah saya singgah Blog cikgu

louisebah berkata...

kita sepatutnya jangan memetik flora-flora dari kawasan semula jadinya, kekalkan ekosistem dan jaga keindahan alam supaya boleh di nikmati bersama untuk turun-temurun. sori kalau komen ni tak berapa menyenangkan ya.

Ajieda Ajis berkata...

Saya pun baru berjinak-jinak dengan orkid... Ingat nak buat koleksi. Yang ada sekarang baru 3 aje...

nisa berkata...

eeee....suke..umah saya pun ade..xperlu kutip kt hutan...mmg da tumbuh atas pokok pinang..bunga dier color putih n kecit jer...xperasan plak ade bau ke x...